Reclamele de la Super Bowl

În câteva ore … o să înceapă cel mai aşteptat şi important eveniment sportiv al anului din SUA: Super Bowl aka finala anuală de fotbal american. Ajuns la a XLVII-a ediţie, finalele de Super Bowl au ajuns cele mai vizionate emisiuni din istoria televiziunii americane, înregistrând peste 111,3 milioane de telespectatori. Pare un record greu de stabilit într-o ţară atât de mare cum sunt Statele Unite, unde telespectatorii au în grila de televiziune sute de canale din care pot alege.

La acest record extraordinar au contribuit mai mulţi factori:
– doar canalul CBS are dreptul de a difuza evenimentul;
– din 2011 finala poate fi urmărită live pe site-ul CBS;
– pauzele dintre reprize atrag un segment de audienţă diversificat;
– profesioniştii din industria comunicării şi marketing-ului au ajuns a doua categorie cea mai interesată, după iubitorii de fotbal american de Super Bowl.

Anul acesta finala Super Bowl va avea loc pe 3 februarie, începând cu ora 01:30 (ora României). Pe lângă concertul lui Beyonce de la pauza mare (să sperăm că nu va face playback din nou!), reclamele de la pauze vor fi cele mai urmărite.

 

Reclame

Conform statisticilor, 20-25% din advertiseri sunt noi în fiecare an, deci nu e de mirare că pentru 30 de secunde CBS cere peste 3 milioane de dolari! Rezultatul: 66% din ce care văd reclamele ce au fost difuzate în aceste pauze, iar doar 39% din spectatori îşi amintesc ce echipă a câştigat ultima dată, conform datelor din 2009. Probabil este singura dată când americanii nu sunt deranjaţi de reclamele care îi bombardează.

Din ultimele ediţii Super Bowl a reieşit că spectatorii sunt atraşi de reclame care implică:

> Animale

 

> Personalităţi

 

> Umor

 

> Sex Appeal

 

O altă metodă pe care o practică firmele de advertising este să dea drumul „din greşeală” la reclame, să testeze reacţia spectatorilor, iar în timpul pauzelor sunt difuzate cu totul alte spoturi. O parte din reclamele de anul acesta pot fi urmărite pe site-ul The Wall Street Journal (pagina este update-ată în permanenţă).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RoBlogs

%d blogeri au apreciat asta: