Recenzie: The Host de Stephenie Meyer

 

Autor: Stephenie Meyer
Titlul original: The Host
Titlul tradus: Gazda
Anul apariției: 2008 (2009 în România)
Număr de pagini: 619
Ecranizare: The Host, martie 2013

Să nu credeţi că a dat maşina peste mine, am uitat de blog sau am decis să renunţ. Sunt în sesiune, adică îmi petrec 90% din timp în compania teancului de hârtii şi cărţi care s-au adunat în 14 săptămâni şi aş face orice altceva înafară de a învăţa. Cred că e de ajuns explicaţia. Să trecem la lucruri mai serioase.

Am ales să citesc această carte fiindcă am auzit că o să fie ecranizată, avea un scorbun pe Goodreads şi voiam să văd ce e de capul ei. Am citit toate cărţile din seria „twilight” + mini povestea lui Bree Tanner, care a fost destul de reuşită.

O să încep cu ce mi-a plăcut. Tema: originală, bine gândită. Povestea oferă explicaţii ample despre extratereştrii care au invadat Pământul, modul în care ajung să îşi însuşească o „gazdă”, conflictul dintre cele două rase. Nimic de reproşat aici. Pentru un SF are explicaţii suficient

Ce nu mi-a plăcut: dialogul interior care pare să nu se sfârşească şi uneori atât de inutil. Pentru 619 pagini are foarte puţină acţiune, iar jumătate din carte se desfăşoară într-o peşteră din mijlocul deşertului. La partea aceasta a fost foarte necreativă şi dezamăgitoare. Din nou, în comparaţie cu numărul de pagini, sunt foarte puţin persoanje prezente pe toată durata romanului, iar unele descrieri par să fie realizate doar de dragul de a avea două-trei cuvinte despre personaj. Ultimul lucru care nu mi-a plăcut a fost sfârşitul brusc şi finalul fericit, dacă se poate numi aşa. Să nu credeţi că m ceva împotriva happy ending-urilor, dar acesta a fost prea tras de păr şi aruncat doar de dragul de a mai umple câteva pagini.

Ca o ultimă impresie, cartea a început foarte bine, neaşteptat chiar, a continuat prost şi s-a terminat cum nu se putea mai rău.

Că tot vorbeam de ratingul cărţii de pe Goodreads, ar fi interesant de văzut ce comentarii acompaniază punctajul.

comentariu de 1 stea

comentariu de 5 stele

În martie 2013 o să apară şi filmul, iar din trailer pare să fie mult mai interesant şi mai multă acţiune!

Lasă un răspuns

RoBlogs

