Recenzie: The Starbucks Experience

Sursa: goodreads.com

Autor: Joseph A. Michelli
Titlul original: The Starbucks Experience
Anul apariției: 2006
Număr de pagini: 208

„The Starbucks Experience” este prima carte pe care am terminat-o de citit anul acesta şi am un sentiment că o să se afle pe lista de cinci stele de la sfârşit de an. Mă aşteptam ca aceast carte să conţină mai degrabă o istorie a firmei, plină de nume, ani, momente importante, la care să adauge câteva exemple care să ridice în slăvi Starbucks-ul. Am avut parte de o surpriză, şi nu una oarecare.

 

Primul lucru pe care trebuie să îl știe orice persoană care a pus vreodată piciorul într-un Starbucks este acela că firma intenționează să creeze „experiențe” pentru clienții lor, nu doar să ofere „cafea de cea mai înaltă calitate”. Crearea experiențelor pentru clienţi este modalitatea prin care Starbucks se diferenţiază de competiţie şi face din vânzarea unei brioşe sau a unei cafele o amintire plăcută.

Cartea este scrisă pentru a fi savurată asemenea cafelei pe care Starbucks o vinde: pe gustul tău, fără ocolișuri, într-un colț liniștit al cafenelei. Astfel pentru a avea succes, firma a pus accentul pe crearea unei culturi solide în jurul brandului şi respectarea acestuia. Cartea este presărată cu exemple despre cum partenerii, aşa li se spune angajaților  sunt încurajaţi să interacţioneze cu clientul şi astfel să le ofere experiențe de neuitat. Poveștile vin atât din partea „partenerilor”, cât şi din partea clienţilor care vor îşi vor aminti mereu de Starbucks, sunt scurte şi uşor de citit. Cu toate acestea, după citirea unei amintiri simţi nevoia să iei o pauză pentru a înţelege mai bine ce face Starbucks diferit pentru a te simte special!

La un moment dat Howard Schultz, CEO Starbucks spune:

The success of Starbucks demonstrates… that we have built an emotional connection with our customers… We have a cometitive advantage over classic brands n that everz daz we touch and interact with our customers directly. Our product is not sitting in a supermarket shelf like a can of soda. Our people have done a wonderful job of knowing your drink, your name, [and] your kids’ names.

Cine a fost măcar o dată într-un Starbucks ştie la ce mă refer. Cine nu a ajuns până acum, e timpul să o facă!

Lectură plăcută!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RoBlogs

%d blogeri au apreciat asta: