Recenzie: Cheia de Simon Toyne

Autor: Simon Toyne
Titlul original: The Key
Titlu tradus: Cheia
Anul apariţiei: 2012
Număr de pagini: 464 (pe Kindle)
Editura: ALL

Al doilea roman al lui Simon Toyne a fost lansat în cadrul Târgului de Carte Gaudeamus de anul acesta, iar fanii autorului din Bucureşti şi Timişoara au avut ocazia să ia parte la o sesiune de întrebări şi răspunsuri.

Vă spun de acum că îmi place din ce în ce mai mult stilul lui Toyne. Or avea ele o bază a la Dan Brown, dar tipul acesta chiar are imaginaţie şi ştie cum să se folosească de ea. La sfârşitul primei cărţi Liv şi alţi călugări din Citadelă fuseseră aduşi la spital în urma exploziei, dar nu îşi mai poate aminti nimic din ce s-a întâmplat înăuntru. La secţia de poliţie din Ruina, Gabriel este anchetat cu privire la atacul din Citadelă, iar la Vatican situaţia pare să scape de sub control după evenimentele din Turcia.

Pentru a nu ne plictisi în 500 de pagini cu aceleaşi personaje, Toyne mai creează câteva, care îşi au rostul sau nu, dar acest aspect depinde de gusturile fiecăruia. La începutul cărţii acţiunea avea loc în ritmul obişnuit, dar pe măsură ce daţi paginile o să vedeţi că totul se întâmplă mult mai rapid, iar ultimele pagini sunt setate pe fast forward. Răsturnările de situaţie au fost binevenite, mai ales în cazul Fantomei din deşert. Exagerările nu au lipsit, dar am reuşit să le trec cu vederea, pe mine interesându-mă mai mult derularea acţiunii.

Singurul lucru de care îmi pare rău până acum este faptul că nu am ultimul volum al trilogiei. Sfârşitul celui de-al doilea volum lasă la fel de multe întrebări suspendate în aer, care sper că vor fi elucidate într-un final. Vestea bună este că nu mai am de aşteptat mult, în 2013 lansându-se ultima parte.

Romanul „Cheia” face parte din colecţia Strada Ficţiunii şi puteţi să intraţi în posesia unui exemplar aici.

3 comentarii (+add yours?)

  1. Trackback: Recenzie: Sanctus | Stropi de Culoare
  2. Sorin-Lucian Berbecar
    Ian 05, 2013 @ 10:53:19

    Ai fost mai rapidă ca mine, și eu am citit „Cheia” și de 2 zile am terminat-o. Dacă după Sanctus aș putut pune punct și să îmi imaginez că e un roman de sine stătător, după „Cheia” nici vorbă, întrebările din final încă îmi stăruie în minte.
    Ai dreptate, pe unele locuri poate se exagerează, dar privită în ansamblu e mai mult decât ok.
    În schimb mă așteptam ca Aziz să fie cel ce se ascundea sub numele Fantoma.

    Una peste alta „Cheia” e un thriller de excepție!
    (Zilele astea postez și eu recenzia)

    Răspunde

    • stropideculoare
      Ian 05, 2013 @ 18:26:28

      Multumesc Sorin! Si eu am avut acelasi sentiment. Am un sentiment ca ultimul volum al trilogiei ne va oferi mai multe informatii decat vom avea nevoie, iar stilul lui Toyne se va imbunatati. Abia astept sa citesc recenzia ta!

      Răspunde

Lasă un răspuns

RoBlogs

