Recenzie: Abraham Lincoln, Vampire Hunter

Autor: Seth Grahame-Smithhttp://en.wikipedia.org
Titlul original: Abraham Lincoln, Vampire Hunter
Titlu tradus: Abraham Lincoln: Vânător de Vampiri (film)
Anul apariției: 2010
Număr de pagini: 336

Știu că este o alegere mai neortodoxă pentru această perioadă, dar chiar mi-a plăcut această carte și sper ca după ce terminați de citit să vă facă și pe voi să  o citiți! Un alt motiv pentru care scriu despre această carte se datorează subiectului abordat și metodei originale prin care autorul a ales să povestească viața Președintelui american Abraham Lincoln.

La 9 ani, micul Abraham Lincoln află de la tatăl său că vampirii există, nu sunt doar povești inventate, iar unul dintre acești vampiri este responsabil de moartea iubitei sale mame. Din acel moment el îi propune să facă tot ce îi stă în putință pentru a   scăpa lumea de vampiri. Înzestrat cu un topor special, inteligență, forță fizică, și un vampir cu spirit justițiar, Abraham pornește pe drumul răzbunării. În timp ce viitorul Președinte trăia o viață cinstită, era respectat de comunitate și milita pentru eliberarea negrilor din Sud, acesta ducea o viață secretă de mercenar de vampiri, lucru știut de puține persoane până la descoperirea jurnalelor secrete ale lui Abraham Lincoln.

Mai exact, Seth Grahame-Smith încearcă să umple golurile din bibliografia Președintelui Abraham Lincoln cu propria sa versiune, la care adaugă elementul de S.F: vampirii. Autorul îi vede ca pe o comunitate care trăiesc în Lumea Nouă încă de la descoperirea acesteia și au reușit să se infiltreze printre oameni. Pentru a face povestea și mai convingătoare, adaugă poze (photoshop-ate), evenimente fictive, dar păstrează contactul cu realitatea prin apariția episodică a unor personaje precum poetul Edgar Allan Poe.

Cartea se înscrie într-un curent nou (în SUA), prin care se ficțiunea istorică se îmbină cu elemente de ficțiune, iar cărțile lui Seth Grahame-Smith se încadrează cel mai bine în acest curent. În baza de date Goodreads sunt înscrise 67 de astfel de cărți, cum ar fi: „Pride and Prejudice and Zombies” (același autor, se află pe lista de citire pentru anul 2013), „Mr. Darcy, Vampire” sau „Android Karenina”.

Cum cartea a avut un astfel de succes, nu putea lipsi și adaptarea pe marile ecrane. Cei care au văzut filmul, dar nu au citit cartea le transmit că cele două nu seamănă deloc. Norocul meu a  fost că am citit mai întâi cartea, iar apoi am văzut filmul, ceea ce m-a ajutat enorm. Dacă ați citit cartea, iar apoi ați văzut filmul, să nu avei impresia că vedeți altceva, este realizat (chipurile) după carte!

Pentru a promova mai bine filmul, trupa Linkin Park a realizat videoclipul melodiei „Powerless” cu secvențe din film, pe care îl puteți vedea mai jos.