Recenzie: Povestea unui Hobbit

The HobbitAutor: J.R.R. Tolkien
Titlul original: The Hobbit, or, There and Back Again
Titlu tradus: Povestea unui Hobbit
Număr de pagini: 210

Cea mai bună recenzie pe care am citit-o despre această carte nu a fost pe goodreads sau pe coperta volumului, ci chiar de pe prima pagină, care sună în felul următor:

… Însă aceasta este povestea unui hobbit din neamul Baggings, care s-a trezit aruncat în vâltoarea unor mari peripeții. El, nimeni altul, a spus și a făcut tot felul de lucruri neregretate, drept pentru care, în ochii vecinilor lui, a pierdut toată cinstea. Dar tot el s-a ales cu … ehei! om trăi și om vedea dacă până la urmă s-a ales cu ceva. …

Dacă nu aţi citit cartea sau nu v-aţi uitat nici la Stăpânul Inelelor, vă recomand să vă opriţi aici. Dar dacă vă omoară curiozitatea şi vreţi să aflaţi mai multe despre aventura lui Biblio Baggings, vă invit să citiţi mai departe…

Încă de la început am avut îndoielile mele cu privire la adaptarea cărții în trei filme. Pur și simplu mi se părea exagerat de mult!  Să zicem că ar fi mers două filme cu o durată de două ore fiecare sau un film de trei ore jumătate. Chiar şi după ce am terminat de citit cartea am rămas de aceeași părere.

Despre ce este vorba? Pentru cei care ați văzut trilogia Stăpânul Inelelor, probabil v-ați obișnuit cu un Bilbo Baggings energic, pus pe șotii, și dornic să plece într-o (altă) mare aventură. Dar Bilbo nu a fost dintotdeauna un hobbit mai special, ci din contră, era unul dintre cei mai liniștiți și respectați membrii ai comunității sale. Acest lucru s-a schimbat odată cu venirea lui Gandalf și a celor treisprezece pitici (Balin, Bifur, Bofur, Bombur, Dori, Dwalin, Fili, Kili, Floin, Nori, Oin, Ori), conduși de Thorin Scut de Ștejar. Piticii sunt determiați să-și recupereze pământurile ce le revin de drept și revendicarea bogățiilor păzite de dragonul Smaug. Aventurile prin care va trece pașnicul Bilbo, locurile pe care le va vizita, personajele pe care le va cunoaște îl vor transforma dintr-un pitic ”care-și vede de treaba lui” în cel mai curajos (și totodată neînțeles) pitic din câți au trăit. Mai departe vă las să descoperiți singuri.

Vă las cu o poză a exemplarului după care am citit povestea, are peste 10 ani și abia mai rezistă. Cu excepția cărților pe care le am pe Kindle, este singura carte care nu a făcut cunoștință cu rețeaua de metrou din București.

În cazul în care preferați să vedeți filmul, a trebui să știți că rulează de săptămâna aceasta în România. Mai jos vă las link către trailerul primei părţi a trilogiei „The Hobbit”:

2 comentarii (+add yours?)

  1. Mihaela P.
    Oct 25, 2013 @ 22:37:06

    Este cartea copilăriei mele! Din păcate nu mai am exemplarul meu, s-a pierdut în timp… E chiar editura din poză. Oare aș putea cumpăra cartea expusă? Sau știi cumva unde aș putea-o găsi? Mulțumesc mult!

    Răspunde

Lasă un răspuns

RoBlogs

