Recenzie: Recviem german

Autor: Philip Kerr
Titlul original: A German Requiem
Titlu tradus: Recviem german
Anul apariției: 2009
Cititiă de: John Lee
Durată: 10 ore, 41 minute

Este 1947, iar Bernhard Gunther a supravieţuit războiului şi s-a întors în Berlin. Meseria de detectiv particular nu se află la mare căutare, ceea ce îl pune într-o situaţie dificilă, dar are noroc cu Kristen, soţia lui, care pare să ştie cum să obţină provizii din partea generoşilor soldaţi americani. Ţigările Lucky Strike şi ceasurile scumpe au devenit noua monedă de schimb, iar orice formă de lux este prezentă doar în amintiri. Pe neaşteptate, un ofiţer rus apelează la serviciile lui Bernhard, iar de aici începe o aventură ce îl va purta pe protagonist de la Berlin la Viena, unde îîşi dă întâlnire cu trecutul.

Cine a citit cele două volume anterioare ale seriei (Toporaşi de martie, Criminalul din Umbră) va fi surprins de tot! Distanţa dintre Un recviem german şi Criminalul din Urmbră este de aproape un deceniu, timp în care s-au întâmplat foarte multe evenimente în viaţa lui Bernhard, dintre care vom afla prea puţine în această carte. Deşi pare că nu acordă prea multă importanţă noului personaj „Kristen”, aceasta va avea parte de un rol important, acelaşi lucru fiind valabil şi pentru alte personaje care la început par episodice şi lipsite de importanţă. Mi-a făcut plăcere să ascult „A German Requiem” în engleză, iar spre deosebire de alte volume pe care le-am ascultat până acum, John Lee a vorbit cel mai repede şi clar, într-o engleză cu accent american şi pe alocuri amuzantă când avea de pronunţat nume şi cuvinte în limba germană. Un alt lucru care mi-a plăcut a fost finalul cărţii, care o să-i surprindă pe fanii pe fanii seriei.