Recenzie: Drood de Dan Simmons

Autor: Dan Simmons
Titlul original/tradus: Drood
Anul apariției: 2009 (2012 în România)
Format: audio (29:59:07)
Citită de: John Lee (engleză)
Editura: Hachette Audio via Kindle

9 iunie 1865. Charles Dickens, împreună cu amanta sa, se îndreaptă spre Londra. Trenul în care aceștia se află deraiază, accident ce duce la moartea multor pasageri, dar îl ocrotește pe Dickens. Printre supraviețuitori se numără și misteriosul Drood, un înger al morții, care îi va marca pe veci existența lui Dickens, a prietenului său apropiat, autorul Wilkie Collins și a multor alte personaje din anturajul celor doi.

La baza acestei povești se află ultimul roman polițist neterminat al lui Charles Dickens „The Mystery of Edwin Drood”. Spre deosebire de alți autori îndrăzneți, Dan Simmons nu se aventurează să termine opera lui Dickens, ci caută sursa poveștii. Aici intervine Wilkie Collins, care povestește, cu multe întreruperi, referințe la operele sale și trimiteri la viața contemporanilor săi, ultimii ani din viața lui Dickens și face lumină în cazul „Drood”.

Aceasta a fost prima carte pe care am ascultat-o pe Kindle, motiv pentru care mi-a luat atât de mult să termin. Cartea are aproape 30 de ore, este povestită într-un ritm lent, menit să poarte ascultătorul în epoca lui Dickens. De multe ori Dan Simmons/ Wilkie Collins face paranteze prin care se adresează în mod direct cititorului și povestește despre situația autorului britanic din de la sfârșitul secolului al XIX-lea, condițiile în care aceștia își desfășurau activitatea de autor, modul în care cei doi își găseau inspirația pentru următoarele povești și (suprinzător) narcoticele zilnice ce îi ajutau pe autori să compună.

Mai trebuie să menționez că am ascultat/citit în paralel „Drood” și „The Woman in White”, prima terminată fiind cea din urmă. Fiind povestit din perspectiva lui Collins, acesta face multe referiri la operele sale, dar în centrul atenției se află prima și cea iubită operă a sa. Deci în cazul în care nu ați citit nimci de Collins, ar fi bine să vă apucați înainte de a începe Drood.

Lectură plăcută!