Reclame @ JOv2012

Pe parcursul celor 17 zile de competiții sportive mi-am propus să prezint o bucățică a culturii create în jurul evenimentului care a creat frenezie în întreaga lume. De-a lungul anilor s-au pus pas cu pas bazele unei adevărate culturi ale acestui eveniment. Aflat la ce-a de-a XXX-a ediție, Jocurile Olimpice (JO) de vară promit un adevărat spectacol artistic, cultural și sportiv. 

Din punct de vedere PR-istic, această perioadă este una dintre cele mai bune ocazii de vânzare a produselor create de firmele din Forbes 500. Printre ele figurează nume sonore și în România: McDonald’s, VISA sau General Electric. JO au devenit pentru acestea o platformă de vânzare a produselor, dar și de sondare  a opiniei publice cu privire la produsele lor. Internetul și platformele de socializare contribuie cel mai mult în distribuirea și promovarea mesajului marilor companii.

Aceasta a fost probabil cea mai puternică campanie pe care am văzut-o la această ediție a JO.

Puncte forte:

  • prezentarea contribuției părinților (aici accentul s-a pus mai mult pe mame) din spatele atleților olimpici;
  • caracterul internațional al reclamei (nu cred că ar fi avut același impact dacă ar fi fost numai atleți de aceeași naționalitate);
  • posiblitatea de adaptare a aceleiași reclame în mai multe țări;
  • momentul acela când de geniu din spatele întregului concept.

Puncte negative:

  • vârsta fragedă la care majoritatea viitorilor olimpici își încep cariera (unii dintre aceștia își pierd copilăria în sălile de antrenamente);
  • (să zicem) imaginea favorabilă din China, unde se știe sub ce presiuni sunt supuși copiii;
  • lipsa clară a produselor din gama P&G în spot.

Singura reclamă de anul acesta oferită de McDonald’s anterior începerii JO am găsit-o pe internet. Pot să spun că nu mi s-a părut deloc mulțumitoare. Faptul că McDonald’s a creat doar câteva spoturi în care s-a prezentat drept sponsor de tradiție și a prezentat cele mai populare locuri din Londra mi s-a părut o glumă proastă. La fondurile de care dispune compania se putea mult mai bine.

În schimb, am găsit această reclamă din 2008 care mi s-a părut inspirată. La fel ca reclama companiei P&G, aceștia au știut ce trebuie să puncteze pentru a avea succes.

Puncte forte:

  • caracterul internațional;
  • dialog intercultural (scopul principal al JO);
  • accentul s-a pus pe copii.

Puncte negative:

  • Lumea a treia vs Țările Dezvoltate

 

Nu am uitat nici de cea mai populară reclamă de anul acesta. Reclama companiei de carduri VISA  numită „Usain Bolt vs. London” a fost cea mai difuzată de anul acesta. În România însă nu a fost difuzată întreaga reclamă, partea cu întrecerea fiind scoasă. Ce bine că există YouTube!

Bonus: Making of „Usain Bolt vs. London” Enjoy!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RoBlogs

%d blogeri au apreciat asta: