Kindle, nu Kinder

Spuneam în articolul anterior că mi-am petrecut o bună bucată din timp citind. Majoritatea cărților fruntașe pe lista de așteptare erau ebook-uri sau în traducere liberă „n ore de expunere în fața calculatorului”. Experiența citirii unei cărți scrisă de Dan Brown pe calculator și recenta scriere a licenței m-au descurajat din start să apelez la opțiunea calculator, așa că mi-au rămas variantele:

A: cumpăr Kindle acum și nu o să mă plâng toată vara (aceasta, viitoare…) că nu am ce citi;

B: cumpăr cărțile în format fizic și spun la revedere planurilor de vacanță;

M-a încântat mai mult variana A din mai multe motive. Acum doi ani, la o școală de vară, unul dintre colegi mi-a arătat un Kindle (cred că era prima versiune), iar modul în care mi-a vorbit despre gadget a fost de-a dreptul molipsitor. Mai mult, mi-a spus că poate fi achiziționat pentru o sumă destul de rezonabilă (la vremea aceea) din București în cutie sigilată, ca și cum l-ai cumpăra depe Amazon. Din diferite motive am tot amânat cumpărarea unui Kindle destul de mult, dar acum nu i-am mai putut rezista.

Simt că trebuie să fac o introducere pentru persoanele care aud pentru prima dată de Kindle: este un gadget folosit în principal pentru citirea cărților, o să-l mai găsiți și sub eticheta de „reader”. Aceste gadget-uri au devenit populare datorită faptului că cerneala folosită nu obosește ochiul și face procesul citirii foarte plăcut. Cea mai nouă versiune, Kindle Fire, are ecran color și multe funcții de iPad, îndepărtându-se de Kindle-urile originale. Kindle-uri se găsesc acum pe toate site-urile mari care vând gadget-uri și cărți. Google le face destulă reclamă, nu are rost să le menționez. Eu am optat pentru versiunea „Kindle Keyboard 3G” din trei motive: are tastatură (nu sunt fan al touch-screen-urilor), are acoperire wi-fi gratuită pe aproape tot globul și se poate asculta muzică în același timp în care citești. Restul detaliilor despre ce poate face un Kindle se găsesc pe vastul internet, nu simt nevoia să le reiau.

Până acum am citit 4 cărți, sunt pe la jumătatea celei de-a cincea, sunt încântată peste măsură, mai am un pic și o să dorm cu el, spre disperarea părinților mei.

Acum mai trebuie să clarific partea cu Kinder din titlul. Când mi-a sosit pachetul prin curierat rapid, sora mea nu înțelegea de ce am dat comandă de Kinder de la București, când se găsesc la toate magazinele alimentare. A fost cel mai adorabil moment de luna aceasta 🙂

Lasă un răspuns

RoBlogs

