Book… Book… BOOKenthal!

Săptămâna trecută a avut loc la Sibiu târgul anual de carte din cadrul Festivalului Internațional de Teatru (FITS) (despre care o să vă povestesc mai încolo). Anul acesta târgul a fost adaptat la tema barocă a Sibiului, devenind astfel BOOKenthal! Din 2010 am avut ocazia să iau parte la fiecare ediție a acestui târg, prima dată în calitate de voluntar la stand, a doua oară ca și cumpărător, iar anul acesta ca vizitator.

Duminică, în ultima zi a târgului, am luat-o pe Iulia, colegă de suferință în ale anului terminal, și am mers frumușel să vedem ce noutăți au apărut și ce cărți am mai putea adăuga colecției de licență. Afară ploua cu găleata, dar asta nu ne-a oprit pe noi și alte câteva sute de sibieni să aruncăm o privire. După 20 de minute de mers pe jos eu eram udă până la genunchi, iar Iulia se lupta cu stropii de ploaie care aterizau pe ochelarii ei.

Anul acesta târgul nu s-a mai ținut în Piața Mică, cum eram obișnuite, ci în curtea interioară a Palatului Brukenthal, de unde și numele târgului. În spațiul special amenajat au fost prezente aproape 30 de edituri, fiecare cu oferte pe măsură. Cele mai bogate în oferte și materiale au fost editurile d’ale casei Editura Curtea Veche, Okian, Adevărul, Jurnalul Național și Editura Humanitas.

După ce am dat o tură sănătoasă pe la fiecare editură și fiecare cartea care ni se părea interesantă, Iulia s-a mulțumit să îi cumpere nepoțelei două cărți, iar eu m-am dus să-mi ridic premiul câștigat la concursurile organizatorilor. Așa am plecat acasă fericită cu Duelul de Alexandr Kuprin, oferit de Grupul Editorial Corint, pe care abia aștept să o citesc și Nu ți-ai dori să fii gladiator roman! de la Editura Curtea Veche care o să-l facă fericit pe finuțul meu.

Totuși, am rămas surprinsă de faptul că niciunul dintre expozanți nu a avut publicații în limba germană. Mă așteptam ca la un târg de carte într-o zonă în care germana este limbă maternă, să fie prezente în număr mai mare editurile de carte străină. Lăsăm loc de îmbunătățire pentru ediția de anul viitor.

Lasă un răspuns

RoBlogs

