Profesia de relaționist

Autor: Bernard Dagenais
Naționalitate: Canadiană
Titlul original: Le métier de relationniste
Titlul tradus: Profesia de relaționist
Anul apariției: 1990
Număr de pagini: 226
Editura: Polirom

Fiecare organizație îl are, dar nu toți îl folosesc la fel. Este vorba despre persoana responsabilă cu relațiile publice din cadrul unei organizații.

Folosind un limbaj simplu și pe înțelesul tuturor, Bernard Dagenais ne relatează în cartea sa ”Profesia de relaționist” cu ce se mănâncă activitatea unui relaționist. De la susținerea unei conferințe de presă la organizarea de evenimente, relaționistul se implică în tot ceea ce presupune comunicare într-o orgrnizație. De el depinde în ce măsură organizația pe care o reprezintă va străluci în lumina reflectoarelor sau se va pierde printre organizații asemănătoare.

Cartea este structurată în șase capitole, ușor digerabile. Dagenais începe prin a face o scurtă prezentare a ceea ce presupune activitatea unui relaționist, cum a luat naștere această ”meserie”, cum sunt văzuți cei care lucrează în domeniu astăzi și prin ce se diferențiază de alte profesii ale comunicării. Urmează o prezentare a abilităților și aptitudinilor pe care relaționistul trebuie să le dobândească și să le stăpânească pentru a face cinste meseriei sale.

Diferența dintre un relaționist profesional și unul amator este dată de formarea acestuia, așa cum ne explică autorul în capitolul trei. Aici sunt prezentate diverse metode prin care persoana care vrea să activeze în domeniu poate dobândi o educație folositoare meseriei sale. După ce am aflat cu ce se mănâncă cât de cât activitatea unui relaționist, urmează capitolul cu titlul sugestiv ”Cum se organizează profesia?”. Cum nu există două organizații identice cap-coadă, așa nu se vor găsi nici două posturi de relaționiști identice. Fiecare instituție are nevoie de o altă metodă de organizare și o un alt fel de relaționist.

Pe lângă imaginea creată angajatorlui sau clientului, relaționistul trebuie să își creeze el însuși o imagine. În funcție de modelul de abordare în domeniu, acesta poate fi perceput diferit de către colegii de breaslă. Clienții la rândul lor vor apela la tipul de relaționist de care vor avea la rândul lor nevoie.

”Relații public” ca și domeniu sunt relativ tinere și în formare. Definirea activității relaționișitlor a fost definită cu câțiva ani în urmă, dar nici aceasta nu este definitivă.

Cartea lui Dagenais este una dintre cărțile esențiale pentru o persoană care se află la început de drum în domeniu sau vrea să se reprofileze.

Lectură plăcută!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

RoBlogs

%d blogeri au apreciat asta: